Graafinen suunnittelu
Huolehdin, että yrityksesi näyttää hyvältä!
Yritysilme ja graafinen ohjeisto
Miltä tuotteesi tai palvelusi näyttää asiakkaan silmissä? Yritysilmeellä voidaan vaikuttaa mielikuvaan minkä asias saa yrityksestäsi, joten se miltä yrityksesi näyttää, ei ole yhdentekevää.
Yritysilme muodostuu yritystunnuksesta eli logosta, typografiasta, graafisista elementeistä, värityksestä ja kuvamaailmasta.
Graafisen ohjeiston avulla visuaalinen ilme pysyy tunnistettavana, vaikka mainonnan toteuttaja vaihtuisi toiseen. Esimerkiksi logolle kannattaa määrittää käyttöohjeet.
Logon suunnittelu
Yleensä asiakkaan kanssa sovitaan, että teen logosta kolme vedosta, joista muodostetaan lopullinen versio.
Logosta tehdään aina värillinen-, negatiivi- sekä musta versio.
Asiakkaalle lähetettävä logopaketti sisältää jokaisesta logoversiosta seuraavat tiedostomuodot:
-
AI tai EPS, png, pdf
-
Tarvittaessa myös muut tiedostomuodot
-
RGB / CMYK
Esitteet ja taittotyöt
Laadukas painotuote luo laadukkaan mielikuvan yrityksestäsi. Ei todellakaan ole yhdentekevää esitteletkö tuotteitasi itse tulostetulla, Wordilla suunnitellulla lappusella vai viimeisen päälle sinun ilmeellesi suunnitellulla ammattilaisen tekemällä esitteellä, joka on painettu kädessä hyvälle tuntuvalle laadukkaalle paperille.
Minulla on paljon kokemusta monista erilaisista esite- ja taittotöistä. Taitan myös isommat julkaisut ammattitaitoisesti ja toiveidesi mukaisesti. Tällaisia töitä voi olla esimerkiksi vuosikertomukset, liitteet, esitteet, tuotekatalogit, flyerit jne.
Markkinointimateriaalit
Kun visuaalinen ilme on luotu, on aika tuottaa tarvittavat markkinointimateriaalit. Tai jos yritykselläsi on valmis ilme, voin tehdä tarvittavat materiaalit myös sen pohjalta.
Markkinointimateriaaleilla tarkoitan esimerkiksi:
-
Lehtimainoksia
-
Julisteita
-
Flyereita
-
Roll-uppeja tai mainoslakanoita
-
Käyntikortteja
-
Nettibannereita
-
Sosiaalisen median kanavien kuvitusta
Etiketit ja pakkauksen ulkoasun suunnittelu
Suunnittelen myös etikettejä ja pakkausdesigneja uusille tuotteille. Pakkauksen ulkoasu vaikuttaa tuotteen myyntiin, joten siihen kannattaa panostaa. Itse ainakin valitsen tuotteen monesti etiketin perusteella. Esimerkiksi elintarvikkeiden etiketeissä on lain mukaan löydyttävä tiettyjä asioita, joten niiden suunnitteluun kannattaa käyttää ammattilaista.
Nettisivut
Kotisivujen suunnittelussa tarvitaan myös visuaalista osaamista. Ensivaikutelma, jonka asiakas saa käydessään yrityksesi nettisivuilla, on todella tärkeä. Pyrin tekemään nettisivuista aina persoonallisia ja panostan visuaalisuuteen kotisivuprojekteissa. Lue lisää nettisivujen suunnittelusta.